Glad påsk

Glad påsk på er! 
Mitt bästa påskminne var när jag fyllde år på påskafton för ett halvt liv sedan och fick en kanin. Om vi ska fortsätta med halvor så dog han för ett halvår sedan. Tråkigt! Ingen påskhare i år inte. Vi får väl äta vanliga ägghalvor istället. Utom ifall du är vegan eller äggallergiker; då kan du äta ett halvt kilo gurka eller något. 
 
 
En muslim, en kvinna, en afro-amerikan, en journalist och en mexikansk amerikan som berättar varför just de är rädda för Trump och hans politik. Väldigt intressant att få höra varför alla egentligen hatar denne man. 
 
Det senaste tillskottet i min bloglovinsamling är egoflickan. Jag älskar att läsa alla sorters bloggar men min favoritgenre(?) är "alternativa/indie"-bloggar. Och Siri tillhör den genren(?) enligt mig. Hon bor i Berlin(dröm), är vacker och verkar vettig. Läs. 
 
 
Hur man kokar det perfekta löskokta ägget med lös gula men hård vita
1. Ta ett ägg och picka det med en äggpickare. 2. Lägg ägget i en kastrull och fyll med varmt vatten från kranen. 3. Lägg i salt och låt koka upp. 4. Sänk värmen och låt koka i 3 minuter och 45 sekunder. 5. Skölj snabbt med kallt vatten.
 
 
Nya glutenfria knäckebröd
Jag är en sådan glutenfri människa. (Alltså på riktigt. Ingen hälsohets<3) Men bara sedan jag fick min diagnos för något få år sedan har utbudet ökat drastiskt. Det enda jag saknar är en glutenfri granola och såda mörka, rustika och runda knäckebröd. Och det sistnämnda har börjat komma ut nu!!!111!!!!11 Nu ska bara Paulúns börja göra glutenfri granola *hint* *hint* (och ja, jag har mailat dem...
 
Puss och kram<3
 
Bok, film och podcast, Tips | blogg, bloggtips, donald trump, glad påsk, glutenfri, glutenfritt, glutenfritt knäckebröd, knäckebröd, mat, påsk | |
#1 - - ISA:

rip kaninen <3 glad påsk fino!

Svar: Desamma <3
neamdring.blogg.se

#2 - - Minna:

Är så lycklig att jag hittade din blogg idag! Du skriver så otroligt bra + givande info :D

Svar: Alltså tack, tack, tack!! <3 Blir sååå glad :)
neamdring.blogg.se

Upp