Den som väntar på någonting gott...

Hej!
Det känns väldigt, väldigt, väldigt segt att ha kvar en massa skolarbete medan de flesta andra antingen är färdiga med allt, har sommarlov eller tar studenten. Men det är bara det lilla sista som är kvar. Har parallellt pluggat inför två prov, skrivit två uppgifter och gjort en redovisning denna veckan. Har dock bara kvar ett prov och en inlämning nästa vecka. Phew! Men på tisdag lämnar jag in min sista uppgift och skriver mitt sista prov för ettan(!!). Men då ska det firas. Jag är väldigt dålig på att ge mig själv en klapp på axeln. 
Grannungarna hade löpartävling... och de berömde sig själva
Såhär tänker jag för att belöna mig själv: På tisdageftermiddag när jag kommer hem från skolan ska jag gå ut och sätta mig i trädgården och äta någonting riktigt gott, har dock inte bestämt vad. Jag ska sätta mig ute i trädgården, äta långtsamt och njuta av att jag inte måste slänga i mig någonting snabbt för att sedan börja plugga. Sedan ska jag sitta kvar och bara njuta av livet. Kanske ta en promenad vid havet på kvällen? På onsdag är jag dessutom ledig för treorna tar studenten. Så då ska jag träna, äta sushi och sola. 

Nu tänker du kanske: "Amen det där låter ju som tortyr!!!!!!". 1. Jag förstår att jag låter som en pensionär :-)  2. Då ska du helt enkelt göra någonting annat. Festa? Åk och shoppa? En stor glass? Med ett körsbär på toppen kanske. Det viktiga är att du får känna dig förtjänt av någonting du älskar. Vad det än må vara!
 
 
 
 
Ordbajs, Tankar | |
Upp