Vem är jag?

Hej!
 
Jag har tänkt på detta länge. Att starta en blogg alltså. Kanske mest som en publik dagbok för mig själv. Jag avgudar intressanta bloggar med ett vettigt innehåll. Jag vill också sprida min kunskap. Jag gillar att skriva, läsa böcker, plugga, träna, måla, fotografera, sport, promenera, se på Netflix, diskussioner, argumentera, lyssna, prata, musik, springa, designa, utvidga mina kunskaper, kläder och allt annat. Jag vill samla allting på ett och samma ställe. Jag vill kunna sprida allting. Men jag vågar inte visa vem jag är. Inte riktigt än. 
 
Jag har valt underrubriken "En överlevnadsguide för tonåringar". Det klingade snyggt i mitt huvud. Men bloggen är inte bara för tonåringar. Jag vill främst visa att det är okej att vara stolt "pluggis". Det är faktiskt coolt att besitta kunskap. Kunskap är makt. Jag vill inte veta lite om allt eller mycket och lite. Jag vill veta mycket om allt. Det är ingen skam att ha något kreativt intresse, som skrivning, kontra fotboll. 
 
Neamdring är ett fingerat alias. Jag tror att sociala medier är ett skarpt vertyg i dagens samhälle. En blogg är som ett CV eller en extra merit. Men samtidigt måste en tänka på att både ens mormor, gamla lärare och mammas kompis kan läsa den lika mycket som ens målgrupp kan. Jag har läst min tidigare blogg, som är väldigt gammal. Och jag skäms inte för den idag. Vilket är en dubbelmoral. Men detta är mitt val. För tillfället. 
 
Jag är en tonårstjej. Jag går i gymnasiet och jag älskar det. Men hur får man ihop livet? Jag vill lära mig allt, mer än vad skolan har att erbjuda. Jag vill läsa alla böcker, lyssna på alla låtar och se alla filmer samt tv-serier. Jag vill träna och laga god mat. Jag vill träffa olika människor och umgås med dem. Jag ska dela mina bästa tips här och inspirera och inspireras. Välkommen till en överlevnadsguide för tonåringar!
 
/Neamdring
 
Kontakt: neamdring [at] outlook.com 
Neamdring | |
Upp