Inspirerande podcasts

Hej!
Vet ni vad? Imorgon får jag sommarlov och det ska bli så skönt. Rivstartar dessutom sommarlovet med en konsert! Ska bli skönt att bara få slappa och finnas. Och ha tid över. Kanske för podcasts? Jag lyssnar redan mycket på podcasts, när jag tränar(OBS! vissa delar av träningspasset:)), är ute och går, åker tåg eller bara sitter och har det i bakgrunden. Men nu har jag ännu mer tid för det!!11!1!. Dessutom så börjar ju Sommar i P1 snart!!!111! MVH pensionären.
 
Nåväl, jag tänkte faktiskt tipsa om två riktigt bra podcasts idag. Jag lyssnar också på Alex&Sigge, Värvet, Träningspodden och andra större podcasts. Men jag känner att jag måste kanske inte tipsa om dem. Istället ska jag lyfta fram två andra. Visserligen inte jättesmå podcasts, men ändå. Idag medföljer även tips på mina favoritavsnitt. 

Framgångspodden
Bakom denna podcast är Alexander Pärleros. Alexander beskriver podcasten själv på sin hemsida "2015 hade Alexander en vision om att skapa ett forum där man kunde lyssna in Sveriges mest framgångsrika personer kunde [sic!] berätta om deras resa till framgång. Här skapades Framgångspodden" (Framgångspodden, http://www.framgangspodden.se, Hämtad 13.06.16). Och jag har blivit väldigt inspirerad! En sak sa Jesper Parnevik i podden: Att alla andra som utövar en sport kan gå in och vara jättearga och enkelt vinna; medan en golfspelare måste hålla lugnet för att vinna. En positiv sak med podden är att det finns ett kortare och längre avsnitt; beroende på hur intresserad du är eller hur mycket tid du har. Mycket bra!
Favoritavsnitt: 59. David Batra, 56. Mia Törnblom och 44. Jesper Parnevik. 
Ofiltrerat
Sofia "PT-Fia" Sjöström står bakom denna podd! Hon har även en blogg: här, har skrivit en bok(andra är påväg!) och är enligt mig en av Sveriges sundaste hälsoinspiratörer. Precis som titeln avslöjar så ser hon vad som finns bakom alla flashiga Instagramfilter på kändisar. Det var väldigt skönt att få höra att solen också har sina fläckar! Instagramdrottningen Janni Delér berättar om att hon är väldigt stressad och har ingen vardag. Finaste Michaela Forni framför sina kloka åsikter, bl.a. att vissa människor vägrar förändras. Älskar konceptet, bra jobbat Fia!
 Favoritavsnitt: 08. Michaela Forni, 05. Petra Tungården och 03. Janni Delér. 
Bok, film och podcast, Tips | podcast, tips | |
Upp