Värt att läsa/kolla på/lyssna

 Heidi Avellans artikel om feminism kontra rasism 
Det är ingen hemlighet att jag är från Malmö. Och därför länkar väldigt mycket till Sydsvenskan. Hehe... Men denna artikeln läste jag lägligt nog samtidigt som jag skrev en bokanalys om tvångsäktenskap. Vilket passar väldigt bra ihop med denna artikeln. Värd att läsa.
Om att vara mamma till en skolskjutare
Jag har precis sett dokumentären "Bowling for Columbine", som handlar om en skolskjutning i USA. I denna väldigt långa artiklen möter vi mamman till en av mördarna. Och den berörde mig något oehört. Trots att jag avskyr killen, såklart, så blev jag väldigt ledsen. "I believe that whatever killed all the others, killed him, too"
 
I don't want an A for anorexia
Jag läser. Jag ryser. Jag känner igen mig. Och jag vet om att jag inte är ensam. Jag antar att många som klickar in sig här är s.k. "prestationsprinsessor". Vi ska vara bäst på allt, inte minst äta den perfekta maten. 
 
När en prins vs prinsessa föds
Jag vet inte vad jag ska säga. 
 
104-åriga Dagny i Skavlan
Världens sötaste lilla 104-åring var med i Skavlan i helgen. När jag är 104 år vill jag också vara lika energirik, rolig och söt som Dagny! Hon är med från och med ca 40:00. "Vet du inte vad en bloggare är?" <33 
 
Bok, film och podcast, Nyheter, Tips | |
#1 - - Sandra:

Åh, hade verkligen velat se den där dokumentären om skolskjutningen men känner mig lite hormonell och skör just nu så det kanske inte är en så bra idé :/ Tack för tipsen hur som helst :)

Svar: Ja, den är väldigt sorglig men samtidigt gör Michael Moore den väldigt bra. Om du känner dig hormonell och skör bör du inte utsätta dig för den pga det är med övervakningsvideos i den. Och de är väldigt hemska. Spara det tills efter du har fött barnet ;)
neamdring.blogg.se

#2 - - Anonym:

Hej! Verkar tyvärr inte som att länkarna funkar ordentligt? :)

Svar: Hej! Och tack! Men för mig var det "bara" A for Anorexia-länken som inte fungerade. Vilka fungerar inte för dig? :)
neamdring.blogg.se

Upp